Trening poświęcony umiejętnościom, które pozwalają wywierać pożądany wpływ i zwiększać skuteczność działania w relacjach ze współpracownikami, szefami, klientami, a nawet… rodziną ☺.
Podczas warsztatów nauczysz się komunikować w taki sposób, aby:
druga osoba dobrze zrozumiała Twoje intencje zwłaszcza, gdy masz do przekazania trudną informację;
wysłuchała cierpliwie do końca Twoich argumentów i propozycji;
odpowiadała konkretnie na Twoje pytania;
angażowała się w rozmowę.
Ponadto:
Cel rozmowy – jak wyznaczać sobie realne i dopasowane do okoliczności cele na rozmowę, jak komunikować swoje intencje, jak zadbać o to by pojawiły się efekty, których potrzebujesz.
Zbieranie i weryfikowanie informacji – jak uważnie słuchać, obserwować
i zadawać tzw. mocne pytania (trafne, sięgające sedna problemu, pozwalające szybko odkrywać cele i intencje rozmówców).
Siła parafrazy i odzwierciedlenia, czyli jak podsumować najważniejsze kwestie, które wypowiedział nasz rozmówca, bez interpretowania i dodawania własnych uwag, jak upewnić się, czy dobrze zrozumieliśmy to, co mówił oraz jak w elegancki sposób poradzić sobie z emocjami rozmówcy pokazując, że go rozumiemy i zależy nam na porozumieniu.
Uniwersalny scenariusz na trudną rozmowę – struktura, która pomoże przygotować się i przejść konstruktywnie przez spotkanie, które jest dla nas wyzwaniem komunikacyjnym.