Inżynierie

Inżynieria wartości

Wartości to niezawodna busola organizacji – pozwalają szybko i bezbłędnie odnaleźć właściwy kurs nawet w czasie burzy.

WARTOŚCI TO ZASADNICZY ELEMENT CHARAKTERU I OSOBOWOŚCI KAŻDEJ ORGANIZACJI.

W naszej pracy stawiamy na ścisłe powiązanie wartości z celami strategicznymi firmy i jej obecną sytuacją. W takim rozumieniu Inżynieria Wartości przybiera charakter bardzo pragmatyczny i zrozumiały dla pracowników. Pozwala zidentyfikować kluczowe wartości w firmie oraz przepisać je na decyzje i działania podejmowane na co dzień przez zespół pracowników.

WDROŻENIE INŻYNIERII WARTOŚCI POZWALA:

  • podnieść kulturę organizacyjną firmy na wyższy poziom;
  • uzyskać efekt silnej integracji pracowników oraz identyfikacji z zasadami, które wspólnie stworzyli i zgodzili się na nie;
  • zdiagnozować w organizacji miejsca, gdzie wartości nie są realizowane i procesy, które wymagają działań korygujących;
  • uwolnić inicjatywę pracowników w sytuacjach niestandardowych, kryzysowych i zagrażających realizacji celów.

INŻYNIERIA WARTOŚCI TO ROZWIĄZANIE DOPASOWANE DO POTRZEB ORGANIZACJI:

  • w których załoga słabo identyfikuje się z celami ogłaszanymi przez Zarząd i podejmuje działania „dywersyjne”, odpychając od siebie odpowiedzialność;
  • w których procesy i biznes plany są dobrze opisane, technologia jest dobrze dobrana do produktów, istnieje rynek zbytu na ich usługi itd. – a mimo to uwidaczniają się słabości w realizacji strategii i celów biznesowych;
  • w których konieczne jest wyjście z wąskiego rozumienia biznesu (koncentracji na szybkim zysku) na rzecz planowania długofalowej strategii obecności na rynku;
  • w których kadra menedżerska chce spójnie, jasno i według tego samego standardu komunikować i egzekwować najważniejsze wskaźniki wdrożenia procesu wartości.

PODSTAWĄ I TRZONEM DZIAŁAŃ W RAMACH INŻYNIERII WARTOŚCI JEST IDENTYFIKACJA WARTOŚCI KLUCZOWYCH DLA FIRMY.

Po określeniu takiego zestawu wartości strategicznych, projekt przechodzi w fazę komunikacji tych wartości do wewnątrz organizacji, a następnie operacjonalizacji ich w ramach poszczególnych procesów. Skuteczność i dopasowanie wartości wyłonionych w trakcie projektu mierzone są za pomocą odpowiednich narzędzi diagnostycznych.

Wybrane narzędzia:

  • Warsztaty definicyjne
  • Sesja strategiczna
  • Wywiady pogłębione
  • Operacjonalizacja wartości w życiu firmy/zespołu
  • Warsztat „Lider Ambasadorem Wartości”
  • Ocena 360 stopni

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O NASZYCH NARZĘDZIACH >>