Dwa kluczowe założenia, które przyjęliśmy, projektując rozwiązanie, to podporządkowanie działań jasno zdefiniowanemu celowi biznesowemu oraz uchwycenie nie tyle poziomu kompetencji pojedynczych osób, co kompetencji zespołowych i spojrzenie na zespół jako system, w którym funkcjonują zależności – zarówno te wspierające jego efektywność, jak i ograniczające skuteczność pracy. W ramach projektu m.in.:
- Zdefiniowaliśmy kryteria oceny zespołu Zarządu.
- Przeprowadziliśmy serię obserwacji pod kątem uzgodnionych kryteriów (zespołowe sesje on-the -job, podczas których zespół asesorów przyglądał się pracy Zarządu i ich członków w naturalnym środowisku pracy; jednodniowa procedura Development Centre mająca na celu weryfikację hipotez powstałych podczas obserwacji on-the-job oraz stworzenie warunków pracy pod presją – które miały odzwierciedlać to, co czeka Zarząd w niedługiej przyszłości).
- Sporządziliśmy i przedstawiliśmy Sponsorowi raport generalny z analizy systemowej zespołu oraz charakterystyki indywidualne.
- Wszyscy uczestnicy szkolenia wzięli udział w indywidualnych sesjach informacji zwrotnych, których celem była analiza wniosków z charakterystyk indywidualnych i raportu generalnego.
Na zakończenie zrealizowaliśmy warsztat implementacyjny mający na celu zespołową analizę wyników procedury oceny oraz implementację wniosków z niej płynących do codziennej pracy zespołu.