Inteligencja społeczna to wg nas kompetencja przyszłości, która pozwala efektywnie przygotować się i działać w ciągle zmieniającym się, niepewnym i mało stabilnym środowisku biznesowym.
Inteligencja społeczna to wg nas kompetencja przyszłości, która pozwala efektywnie przygotować się i działać w ciągle zmianiającym się, niepewnym i mało stabilnym środowisku biznesowym. Ten pomysł na projekt rozwojowy dedykujemy osobom, które z racji na rolę kierowniczą mają duże przełożenie na jakość działań, atmosferę i poczucie satysfakcji innych pracowników. Mamy głebokie przekonanie, że jeśli jako szef (zespołu, projektu, firmy) jesteś po swojej stronie, doceniasz swoje zasoby, akceptujesz słabości świadomie nad nimi pracując oraz potrafisz pozyskać uwagę, zaangażowanie i życzliwość innych ludzi – to poradzisz sobie w wielu podbramkowych i zupełnie nowych sytuacjach.
W naszym rozumieniu Inteligencja Społeczna opiera się na dwóch filarach :
PERSONALNYM (JA Z SAMYM SOBĄ)
Kluczowe są tu: samoświadomość (zdolność do rozpoznawania własnych emocji oraz ich wpływu na nasze myśli, działania, decyzje; umiejętność odpowiedzenia sobie na pytanie: Kim jestem, a kim na pewno nie?) oraz samozarządzanie (aktywne kontrolowanie swoich negatywnych emocji). Samoświadomość i samozarządzanie pozwalają nam rozpoznawać swoje mocne i słabe strony oraz przyjmować odpowiedzialność za podejmowane decyzje, działania a następnie dojrzale reagować na ciągle zmieniające się okoliczności.
SPOŁECZNYM (JA WŚRÓD INNYCH)
Ważna jest tu świadomość społeczna (dobre rozumienie emocji, potrzeb aspiracji innych ludzi), oraz budowanie relacji (wiedza i umiejętności dotyczące sposobu rozwijania i podtrzymywania więzi z innymi). Te kompetencje sprawiają, że osoby przebywające w naszym środowisku czują się bezpiecznie i dobrze, mogą swobodnie zabierać głos bez obaw o wyśmianie czy opresję z naszej strony. Dbałość o świadomość społeczną i budowanie relacji to ciągły rozwój: otwartej, opartej na dialogu komunikacji, etycznego wywierania wpływu, inspirowania innych – zarówno podczas współpracy zespołowej jak i w kontaktach indywidualnych.
Podczas warsztatów będzie można poznać różne aspekty Inteligencji Społecznej, przećwiczyć narzędzia do samopoznania oraz umiejętności interpersonalne, zrozumieć różne perspektywy i punkty widzenia.
Natomiast podczas sesji indywidulanych zająć się planowaniem zmian w swoich strategiach i otrzymać wsparcie w dokonywaniu tych zmian.