Inżynierie

Inżynieria diagnozy

Pierwszym krokiem na drodze do ponadprzeciętnych wyników jest identyfikacja i ocena potencjału organizacji.

INŻYNIERIA DIAGNOZY TO KOMPLEKSOWY PROCES, W KTÓRYM ZA POMOCĄ SPRAWDZONYCH NARZĘDZI DIAGNOSTYCZNYCH NAZYWAMY I OPISUJEMY CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SKUTECZNOŚĆ ORGANIZACJI BIZNESOWEJ.

W ramach projektu wskazujemy mechanizmy funkcjonowania zespołów i jednostek tak, by wyjaśnić źródła problemów i sukcesów oraz podpowiadać możliwości usprawnienia pracy oraz komunikacji.

WDROŻENIE INŻYNIERII DIAGNOZY POZWOLI:

  • dowiedzieć się, skąd wynikają problemy czy nieporozumienia w obszarze współpracy między kluczowymi zespołami lub jednostkami w firmie;
  • podjąć i wdrożyć decyzje o restrukturyzacji konkretnego działu czy całej organizacji;
  • precyzyjnie „namierzyć” mocne obszary oraz potrzeby rozwojowe pracowników i zespołów, a następnie zaprojektować dla nich uzasadnione biznesowo ścieżki rozwoju;
  • podejmować ważne decyzje personalne i rekrutacyjne w celowy, dopasowany do strategii biznesowej sposób;
  • wprowadzić i wzmacniać kulturę organizacyjną opartą na samoświadomości pracowników i ich odpowiedzialności za własny rozwój.

INŻYNIERIA DIAGNOZY TO ROZWIĄZANIE DOPASOWANE DO POTRZEB ORGANIZACJI:

  • „z otwartymi głowami”, które chcą tworzyć systemy uczące się i z pokorą zadają sobie pytania o źródła swoich sukcesów i porażek;
  • które cenią sobie dobrą opinię i chcą działać w oparciu o znajomość standardów oraz dobre praktyki z rynku;
  • które chcą przetestować swój poziom przygotowania do nadchodzącej lub planowanej zmiany;
  • które rozumieją i doceniają transparentność komunikacji oraz wagę wymiany informacji zwrotnych na różnych piętrach organizacji;
  • które w swoich działaniach kierują się wysokimi standardami etycznymi. W projektach diagnostycznych niezwykle istotne są bowiem zasady poufności, obiektywizmu i bezpieczeństwa informacji.

SAMO WYKORZYSTANIE NARZĘDZI DIAGNOZY TO ZBYT MAŁO.

Zanim po nie sięgniemy, potrzebna jest odpowiedź na pytanie: po co robimy diagnozę? Czemu ma służyć? Ten etap określenia celów i potrzeb zawsze rozpoczyna proces Inżynierii Diagnozy.

Następnie, już na etapie właściwych działań diagnostycznych, zawsze kontrolujemy możliwość realnego wykorzystania efektów diagnozy. O sukcesie projektu decyduje bowiem praktyczne wykorzystanie dostarczonej wiedzy i wdrożenie wniosków.

Wybrane narzędzia:

  • Development centre
  • Assesment centre
  • Ocena 360 stopni
  • Sesje on-the-job
  • Wywiady pogłębione
  • Warsztaty definicyjne
  • Systemowa diagnoza zespołów zarządzających
  • Diagnoza hierarchiczna™
  • Diagnoza procesowa™
  • Systemowa diagnoza problemu
  • Audyt skuteczności procesów